Tuesday 6 September 2011

meniaga Di Jalan TAR

ss

ramadhan tahun ni adalah ramadhan yang paling mencabar dalam hidup aku..walaupun aku dapat jugak meniaga kat jalan TAR tu tapi hakikatnya terlalu banyak cabaran yang aku kena tempuh. masalah pekerja,masalah tapak,masalah penipu tapak,masalah stok barang,masalah pesaing dan macam macam lagilah..tetapi alhamdulillah syukur kepada Allah sebab aku n hubby dapat menempuhnya dengan sabar dan tenang..tahun ini sama macam tahun lepas aku meniaga baju kanak kanak,walau tahun lepas pesaing cuma 4 kedai dan tahun ni pesaing hampir 30 kedai tapi aku bersyukur sebab customer yang dtg tahun lepas dtg lagi tahun ni dan berjanji akan dtg jugak tahun depan..insyaAllah jika diizinNya aku pasti akan menghambakan diri meniaga di sana walau memang confirm hidup ini akan kucar kacir selama sebulan...takpe janji masyuk...hihi.

betul cakap org..jalan TAR adalah lubuk duit pabila ramadhan dtg...aku amat mengakuinya..rata-rata penduduk malaysia termasuk sabah dan sarawak bila tiba jek ramadhan akan shopping kat sini..walau uptown,downtown tumbuh bagai cendawan lepas hujan tapi tetap shopping kat Jalan TARpilihan terbaeeekkk rakyat malaysia...ke glamerannya sampaikan orang yang meniaga kat sekeliling jalan tar tu pun menerima tempias nya..sebab tu masa mengundi nak dapatkan tapak tu..peniaga sanggup bergaduh sebab nak dapatkan tapak yang terbaik untuk meniaga..

pada aku kalau dapat berniaga kat jalan TAR pun dah cukup bermakna. tak kira lah kat mana tapaknya. tapi kalau dapat tapak bagus apa salahnya..yang pasti meniaga kat jalan TAR nni takder sorang pun yang ckap rugi..semua untung.. kalau maybank jalan TAR tu penuh jek peniaga nak bank in duit sale harian mereka...mana ada main ratus ratus sehari semua main puluh puluh ribu nye...huhu



Ramadhan 2010-Amy Search pn ada datang kedai aku





 2 Ramadhan 2011-anak aku semangat lagi nak ikut gi meniaga.

stok pun tengah banyak
                                                           







dah last last ramadhan..baju pun dah malas nak gantung...hehe..

alhamdulillah tahun ni cukup aku nak belanja raya sakan,simpanan sakan dan semunya sakan...syukur pada yang EsA.

till meet again..bye
 assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment